אוכל וטיפולים וטרינרים לחתולים וכלבים

אוכל וטיפולים וטרינרים לחתולים וכלבים

חיות מחמד הם חלק בלתי נפרד ממשפחות שהחליטו לקחת את האחריות לגידולן. הן הופכות להיות חלק מהבית וזה אומר שיש לדאוג להם ממש כמו שהייתם דואגים לילד שלכם. הטיפול בחיות המחמד כולל דאגה לאוכל, מים, מקום לשינה, משחק ופנאי ויציאה לטיול או שניים ביום. כמו כן, יש לדאוג להם מבחינה רפואית ולגשת איתם לוטרינר מידי פעם. במאמר זה נדבר על אוכל עבור כלבים וחתולים והטיפול הוטרינרי שלהם.

איזה אוכל לכלבים מומלץ לקנות?

כיום יש מגוון רחב של אוכל לכלבים והוא מותאם על פי סוג הכלב, גודלו והויטמינים שלהם הוא זקוק. כדי שתתנו לכלב שלכם את המזון שראוי לו, מומלץ להתייעץ עם המוכר בחנות או עם הוטרינר. הם יוכלו להמליץ לכם על אוכל לכלבים שהכי מתאים עבור הכלב שלכם. כיום אוכל לכלבים מכיל את כל הויטמינים הדרושים וניתן לגוון את האוכל לפי הטעם. ניתן לדוגמא לקנות אוכל שעשוי מדגים או אוכל שעשוי מעוף, הודו, חזיר וכדומה. העלויות של מזון לכלבים יחסית גבוהות, שק אוכל אחד בגודל בינוני יכול לעלות כ-300 שקלים, אך הוא נשאר לזמן רב יותר. חשוב להשקיע את כספכם במזון איכותי ולא לתת לכלב שלכם את האוכל שאתם אוכלים שבטווח הקצר והארוך יש לו השלכות בריאותיות.

הטיפול הוטרינארי בכלבים וחתולים בישראל

גם כלבים וגם חתולים זקוקים לטיפול וטרנרי שוטף. הטיפול הוטרינרי כולל חיסונים, יצירת שבב, בדיקות תקופתיות הכוללות בדיקות דם ובעת הצורך בדיקות מתקדמות כמו טיפולי שיניים, ביופסיות, טיפולים כירוגיים ועוד. בשורה התחתונה הטיפול הוטרנרי בכלבים וחתולים דומה מאוד לטיפולים שיש לנו כבני אנוש. אדם שמעוניין לגדל בביתו כלבים וחתולים חייב לדעת כי יש עליו אחריות גדולה. כלב או חתול שאינם מחוסנים, יכול לשאת מחלות ולסכן גם אתכם. יש חשיבות גדולה לחיסונים ולטיפול הוטרנרי ולכן אין להקל ראש בכך.

איזה אוכל לחתולים מומלץ כיום?

חתולים כמו כלבים, ניזונים מחלבון מן החי כלומר עוף, בשר ודגים. המזון שלהם חייב להכיל קומפלקס ויטמינים הכוללים את כל קבוצת ה-B וויטמינים נוספים כמו אבץ וברזל. מעבר לכך, בדיוק כמו לכלבים, גם אוכל לחתולים משתנה מחתול לחתול. יש להתאים את האוכל לחתול צעיר, חתול בוגר או חתולה בהריון. מכלול הויטמינים משתנה מחתול לחתול ויש להזין אותו בויטמינים שהוא זקוק להם. כמו כן, במצבים בהם החתול שלכם חולה, יש להתייעץ עם וטרינר על סוג האוכל שיתאים לו. כאשר החתול שלכם ניזון מאוכל לחתולים איכותי, הוא מרגיש טוב יותר ואתם מונעים ממנו תחלואות מגוונות הקשורות במזון שאכל. גם חתולים כמו כלבים זקוקים לאוכל מותאם ואין להאכיל אותם באוכל הביתי שלכם. הקפדה על כללים אלו ישמרו על החיות שלכם בריאות לאורך זמן.

אהבתם? שתפו לחברים >

בטא-ישראל

בטא-ישראל

יכול להיות שיעניין אותך גם