איך לחסוך בחשמל בדוד השמש שלכם?

איך לחסוך בחשמל בדוד השמש שלכם?

כולנו מכירים כי שיטת חימום המים החסכונית ביותר בארץ היא כמובן השיטה שמשתמשת באנרגיה החינמית של השמש, הלוא מדובר כמובן בדוד השמש. אך האם שיטה זו באמת חסכונית? האם קיימים רגעים שבהם השיטה אינה עובדת כמו שצריך ויש להיעזר בדוד החשמלי?

התשובה לכך היא בודאי שקיימים רגעים כאלו. במאמר זה אנו נמנה מספר מצבים שבהם דוד השמש שלכם לוקה בתפקודו ונדבר על פיתרון מהפכני שיעזור לכם לחסוך במחצית מתצרוכת החשמל בהפכלת הדוד החשמלי.

גרים בבניין דירות ואין מים חמים אפילו בקיץ?

אחת הבעיות שקיימת בבנייני דירות היא המערכת המשותפת של הדודים המשמשת את כל דיירי הבניין. דבר זה גורם לכך שכל השכנים יחד משתמשים באותה מערכת צינורות שמעבירה מים לדודים הקטנים שבבתים. אם אחד השכנים נהנה מהמים החמים שיתחממו בעזרת דוד השמש בצינורות, שכן אחר יהנה מחלק מהם או שלא יהנה כלל.

דבר זה הופך בלתי נסבל בחורף, כאשר המים בצינורות קרים והם זולגים אט אט לתוך המים החמים שחיממתם באמצעות הדוד החשמלי וכך אתם חווים מצב של מקלחת עם מים פושרים. כמו שאתם מבינים, בין הצינורת המשותפים לבין הדודים הקטנים שבבתים אין הפרדה וזה מה שיוצר את הבעיה העיקרית שבה אנו לא מצליחים לחסוך בחשמל, אלא מדליקים את הדוד החשמלי ללא הפסקה.

כיום לבעיה זו יש פיתרון גאוני ופשוט שנקרא פקחום. מדובר במערכת חכמה שיודעת לזהות ויסות חום בצינורות ובדודים והיא יוצרת שסתום חשמלי כאשר היא מזהה מים חמים בדוד שלכם. למעשה מערכת פקחום שומרת על המים החמים שלכם ואין לכם צורך להדליק שוב ושוב את הדוד.

כמה עולה הפקחום?

כאשר אנו מדברים על פתרונות לחימום מים, לרוב אנו נרצה לבדוק את עלות ההתקנה שלהם ואת החיסכון שלהם בטווח הארוך. בניגוד להרבה פתרונות אחרים, פטנט זה הוא פשוט מאוד ועלות הרכישה והתתקנה הן מועטות ומסתכמות באלף שקלים סה"כ.

כמו כן, המערכת חוסכת כחמישים אחוזים מתצרוכת החשמל שהייתם צורכים אילו הייתם מדליקים את הדוד ללא הפסקה כדי לעשות מקלחת אחת.

מצבים נוספים בהם דוד השמש לא מחמם

הסיבה שהזכרנו קודם היא סיבה מכנית הקשורה בצורת העבודה של המערכת המשותפת, אך חשוב לדעת כי לעיתים דוד שמש לא מחמם כי קיימת בו תקלה.

התקלה הנפוצה ביותר נובעת מאבנית שמצטברת על הקולטנים או על גוף החימום וגורמת לדוד השמש להפסיק ולחמם את המים או לחמם אותם חלקית. במצבים של מעט אבנית, ניתן לנקות אותה בקלות ובמצבים בהם יש אבנית ברמה גבוהה מאוד, נהוג להחליף את דוד השמש או את החלקים התקולים בו.

אהבתם? שתפו לחברים >

בטא-ישראל

בטא-ישראל

יכול להיות שיעניין אותך גם