מה עדיף, יום או ערב גיבוש?

מה עדיף, יום או ערב גיבוש?

גיבוש העובדים שלכם הוא אחד הדברים הנכונים והחשובים שתעשו. הם הרי רואים האחד את השני יום יום, הם נמצאים באינטראקציה מלאה, הם עובדים ביחד על פרויקטים אז למה למעשה הם צריכים בכלל יום או ערב גיבוש? הסיבה העיקרית היא שלמרות שיש להם כל הזמן אינטראקציה האחד עם השני, הם לא באמת מכירים אחד את השני. השיח שלהם סובב בעיקר סביב העבודה וגם אם לא, עצם הלוקיישן לא מאפשר להם להיפתח ולהכיר האחד את השני. אפשר לארגן להם יום גיבוש ואפשר לארגן להם ערב גיבוש, ומה עדיף? זו שאלה שאין עליה תשובה חד משמעית.

רעיונות ליום גיבוש

אז אילו רעיונות ליום גיבוש קיימים? יש הרבה והנה כמה מהם. יום גיבוש יכול לכלול בתוכו משחקים חווייתיים של העובדים בהם הם יכירו לעומק, הוא יכול לכלות כמובן אוכל, שתייה ופינוק של העובדים, שייט או כל אטרקציה אחרת, פעילויות מובנות כמו חפש את המטמון, טיול בטבע או סיור אורבני, סדנא מסוימת כמו סדנת אלכוהול או קפה ועוד שלל דברים שאפשר לעשות. היתרון המרכזי של יום גיבוש הוא יציאה אמיתית מהשגרה. במקום להגיע למשרד מגיעים למקום שנקבע או שיש הסעה לשם, וניקוי הראש הוא ניקוי אמיתי. אין ספק שיום גיבוש הוא משהו ששווה מאוד לשקול.

רעיונות לערב גיבוש

ערב גיבוש הוא כבר קצר יותר, הוא נקודתי והוא לא יכול לכלול יותר מידי מרכיבים אך הוא יכול להיות מהנה ואפקטיבי. רעיונות לערב גיבוש יש בלי סוף ובהם משחקי חברה שונים, סדנת אלכוהול או קפה, מסיבה, על האש, אפשר לקחת את העובדים לחדרי בריחה או למציאות מדומה, אימון קבוצתי כלשהוא כמו יוגה או זומבה יכול גם הוא לעשות עבודה מצוינת, פיינטבול, ספארי לילה, קמפינג, סנוקר ומה לא… ערב גיבוש יכול להיות חווייתי ומעניין, יכול להיות גם הוא יציאה מהשגרה אם כי פחות מאשר יום שלם. מה שיכריע הוא בעיקר הארגון שלו והמרכיבים שלו כמו גם שיתוף הפעולה של העובדים.

בשורה התחתונה…

בשורה התחתונה… אין באמת שורה תחתונה. אפשר לומר באופן כללי שככל שהעובדים מתנתקים מהשגרה וככל שהם מרגישים שמפנקים אותם יותר, האפקטיביות של גיבוש כזה תהיה גבוהה יותר. יום גיבוש הוא יציאה אמיתית מהשגרה, הוא יכול לשלב כמה פעילויות גיבוש והוא יאפשר לעובדים לנשום עמוק ולחזור לעבודה חדורי מוטיבציה. מצד שני, יום גיבוש הוא משהו שדורש התארגנות מורכבת יותר לעומת ערב גיבוש שיכול עקרונית לצאת לפועל מעכשיו לעכשיו.

בין כך ובין כך, מי שירוויח בסופו של דבר מגיבוש כזה הם כולם. העובדים שינשמו אויר נקי וימלאו את המצברים והמנהלים שיקבלו עובדים עם מוטיבציה גבוהה יותר ועם ראש נקי לקדם את העסק.

אהבתם? שתפו לחברים >

בטא-ישראל

בטא-ישראל

יכול להיות שיעניין אותך גם